2017. április 29., szombat

Krencz Nóra



16 évesen írtam le az első mondataimat egy használt füzet hátuljába. Teljesen váratlanul ért a vágy, hogy mindenáron a kezembe kell vennem a tollat, hogy körmölhessek.
Ez a késztetés, mint később kiderült, az életemet mentette meg. Az, hogy képes voltam a saját Fantáziaországomat megalkotni, kiemelt engem egy sötét lelkiállapotból, amit súlyos családi gondok okoztak. Az íráshoz menekültem, amikor túl mélyre húzott a valóság. 
Évekkel azután, hogy ez az időszak lezárult, rájöttem, mindez sokkal többet jelent számomra, mint puszta túlélési eszköz.
Csinálni akartam.
Elővettem a régi füzeteket. Újra átolvastam. Végül nekiálltam begépelni őket.
A Megszámlálhatatlan első fejezete egy nehéz periódusomban készült. Kiírtam magamból a feszültséget, aztán félretettem. Évekig nem nyúltam hozzá.
Ez persze nem azt jelenti, hogy egyáltalán nem írtam. Tele volt a fejem újabb és újabb történetekkel, amiket általában csak elkezdtem, de addig sosem jutottam el, hogy befejezzem, mert közben rám talált a következő nagyszerű ötlet és egyszerűen nem hagyhattam elveszni a gondolatot.
Rossz körülményeim miatt nem volt lehetőségem számítógépen dolgozni, sőt még füzetet venni sem, így régi, már nem használt iskolai füzetekbe írtam. Ha egy betelt, a sorok között folytattam.
Apró örömeim egyetlen forrásának számított, hogy teremthettem. Boldogabbá tett a tudat, hogy irányítok valamit, ha már a saját életemet nem tudtam. Így vált az írás a lelkem részévé, és soha többé nem hagyott magamra.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése