2017. június 16., péntek

Baráth Veronika (V.K. Bellone)


Írói nevem Veronica Kristina Bellone. Idén jelenik meg első regényem a Könyvmolyképző Kiadó gondozásában.
Főként fantasyt és sci-fit írok, érdekelnek a vallási és lélektani témák, melyeket nyitottan kezelek. Szeretem a dolgokat minél több nézőpontból megmutatni, a tökéletes hősöknél jobban érdekelnek az esendő karakterek.

1992-ben születtem, egy Csetény nevű faluban nőttem fel. Éltem már Veszprémben, Pécsen, és most épp Budapestre költözöm, miután július elején átveszem diplomámat mint orvosi biotechnológus.

Könyvmoly-család sarja vagyok, nálunk a nyaralási szuvenírek begyűjtése is úgy zajlott, hogy betaláltunk az első könyvesboltba és mindenki választhatott valamit. Természetes volt, hogy kisiskolásként már próbálkoztam meseírással, majd tiniként rövid novellákat alkottam. Azonban lassan éreztem, hogy pár oldal már nem elég, regényötletek formálódtak a fejemben – és ekkor leálltam. Nem éreztem magamat sem elég türelmesnek, sem elég érettnek ahhoz, hogy képes legyek megvalósítani a bennem élő ötleteket, karaktereket.

Az első végzettségemet Veszprémben szereztem vegyész szakirányon (kémia BSc). Az ottani három év alatt teljesen felhagytam az írással, sokáig még a párom sem tudta, hogy én valaha írói álmokat dédelgettem. Már Pécsen éltem, amikor újra tollat ragadtam.

A fordulópontot az Aranymosás Irodalmi Válogató hozta el nekem: egy ismerősöm nevezett rá, és folyton arról beszélt. Kíváncsian olvasgattam a felkerült részleteket, örültem, hogy van ilyen lehetőség Magyarországon, és mindez persze előhozta a régi emlékeket arról, mennyire szerettem novellázni. 2015. augusztusában úgy döntöttem, kipróbálom “tudok-e még írni?”. Ekkor születtek meg a trilógiám első fejezetei.

Regényírás mellett igyekeztem felmérni, milyen szinten áll az írástechnikám, ezért novellát küldtem az Avana egyesület által minden évben kiírt Preyer emlék-pályázatra. Jócskán meglepődtem, amikor a zsűri dicséretben részesítette az írásomat. Később a szintén Avanás “Robotok munkában” pályázaton is sikerült megjelenést nyernem az Új Galaxis antológiában.

Az igazi próbatétel azonban az Aranymosásra való nevezés volt. Nem vagyok bizakodó jellem, emiatt az utolsó pillanatban is alig hittem el, hogy vége - megnyertem a VI. Aranymosást, a könyvemet kiadják, ráadásul már idén.



A FIT 2016 Téli Bajnokságán első helyezést értem el. A győztes novellát ITT olvashatjátok. A díjkiosztóról beszámoló is készült.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése