2020. március 27., péntek

Erdei Barbara: A csillaghullás után


Emlékszem, együtt néztük a csillagokat azokon a kellemes nyári estéken, amikor a szél lengedezett és lecsendesedett a világ. Csak a tücskök kórusa hallatszott. Ott feküdtünk kint a mezőre terített pokrócon, és figyeltük, ahogy aláhullanak az üstökösök. Először kívántunk, majd szenvedélyes csókot váltottunk. Megszűnt akkor az idő számomra, nem számított semmi csak Te. Örökre a szívembe véstem azokat a pillanatokat, és a legszebb emlékeim lettek a veled töltött éjszakák, napok.
Akkor még nem sejtettük, hogy az Örökké oly távoli, és a csillaghullás az eljövendő változás kezdete.
A Galaxisban felborult az egyensúly, érthetetlen okokból, amit a tudósuk sem fejtettek meg, a csillagok eltűntek, megszűntek létezni. Ha feltekintettünk az égre, csak a felettünk húzódó végtelen sötétséget láttuk. A világűr törvényei megváltoztak, megtanultuk, semmi sem állandó az életben, ahogy annak idején az Ősrobbanás megalapozta az élet kialakulását a Földön, ugyanúgy a Világegyetem vissza is vehette ezt bármikor. Azon az estén kezdődött…
A planétánk forgása gyorsulni kezdett, a Hold pedig egyre távolabb került tőle. Éjjelente már egyre kisebbnek tűnt, a felszínén szürkéllő krátereket mintha sosem láttuk volna korábban. A média másról sem szólt, minthogy a tengerek, óceánok szintje drasztikusan változott, felborult az ár-apály közötti egyensúly, erős szelek támadtak elsöpörve mindent, ami az útjukba került. A szívünkbe félelem költözött, ahogy embertársaink megsemmisült házait, az egykori életük romjait, a sírhalmokat, amely végső nyughelyet adott az áldozatoknak. Az országomat ölelő hegyektől védve voltunk, de ez a sok kép az elménkbe égett.
A külföldi gazdaság kezdett összeomlani, egyre kevesebb lett a természet sújtotta területeken megtermő élelmiszer, amit be tudtak volna hozni. Mi is megéreztük ennek nyomását, de tudtuk ez csak a kezdet. Az élelmiszerhiány miatt az emberek immunrendszere kezdett gyengülni, betegségek, járványok ütötték fel a fejüket, a korábban elfogyasztott tartósító szeres ételekből származó méreganyagok még jobban nehezítették a gyógyulás esélyét.
Te is megbetegedtél, emlékszem reménykedtem, hogy felépülsz, az emlékekbe kapaszkodtam, fohászkodtam, de győzött a Halál, és elragadott tőlem.
Innentől kezdve megszűnt létezni számomra minden, sivár lett az életem, depresszióba estem, de azt mondják a legszebb virágok a viharban nyílnak, nem adhattam fel Miattad, Értünk, Érte.
Itt állok a réten, ahol minden elkezdődött, a sötét fellegeket nézem, hamarosan újra virrad, egyre rövidebbek az éjszakák. Nem szól a tücskök harsonája, nem hullanak csillagok, a Hold minden egyes perccel távolodik tőlünk. Sokszor eltöprengtem mi értelme az életemnek Nélküled? Tudom egy nap én is követlek, talán már holnap vagy két hét múlva, esetleg fél évvel később jön el az időm. Könnyek marják a szemem, próbálom visszafojtani a sírást, a hasamra csúsztatom a kezem, érzem, ahogy a Tőled fogant élet mozog. Nem adhatom fel. Egy híres hazai kötelező olvasmány jelmondata ugrik be, ahogy az elmém felsikít; Mondottam ember küzdj, és bízva bízzál. Elerednek a könnyeim, nagyot dobban a szívem, a szél feltámad, ahogy megérinti a bőrömet bizsergést csókol a testemre, mintha Te ölelnél át.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése