2020. március 27., péntek

Tarja Kauppinen: Kapj el, ha tudsz!



Tavaly fordult a dolog célegyenesbe, de valójában többéves felkészülés áll mögötte, ahogy az egy országos bajnokság esetén várható is. Tavaly télen heti 13 órákat futottam a környékbeli erdőkben, s közben összeállítottam a versenytervemet is az idei évre. A Margita Terepmaraton lett volna a főpróba, februárban. Az OB-t pedig mára tűzték ki: március 21-re. Ami egyben a 33. születésnapom is.
A főpróba szebben nem is sikerületett volna, a dobogó harmadik fokára állhattam fel a korcsoportomban. Akkor nyugodtam meg végleg, hiszen az OB sík terepen zajlik, nem pedig a Gödöllői-dombság sáros földútjain.
Azért csak folytattam a felkészülést, s közben fél füllel hallgattam a koronavírusról szóló híreket. Kína, Olaszország, Németország... karantén, határzárak...
Napról napra közeledett a baj, a vész, a müncheni Spartant fújták le elsőnek, a Sankt Pölten-inek a honlapját már meg sem néztem, hiszen úgysem léphetek át a határon.
Noha nem ért váratlanul a dolog, múlt csütörtökön egy világ dőlt össze bennem.
Nem csak az én szívem szakadt meg az OB-ért, nem csak nekem vitte el a járvány több száz munkaórámat, ma hajnalban mégis arra ébredtem, hogy a versenyt mégiscsak megtartják. Még nem is hajnalodott, amikor bekapcsoltam a tabletet, és megnéztem a rendezőség honlapját, hiszen csak egy mozdulat lett volna összepakolni a cuccaimat, és indulni.
Gyötrő űr maradt a szívemben, nem találom a helyem, ide-oda csapongok aközött, hogy #maradjotthon, és aközött, hogy jelentkezem önkéntes ápolónak. Világjárvány, mi? Ha elkap, hát elkap: emelt fővel fogok veszíteni. Ha apait-anyait beleadok egy versenyen, mégis második leszek, összeborulunk a győztessel, és teljes szívemből gratulálok neki.
Felkészültem, s a felkészülésem nem fog veszendőbe menni. Sántidéva írta, hogy ahelyett, hogy az egész világot beborítanánk bőrrel, hogy ne szúrhassák meg a talpunkat a tüskék, sokkal egyszerűbb, ha csak a saját talpunkat borítjuk be. A vírus ellen a legjobb védekezés az immunrendszer megerősítése. Azokat az embereket kell a tűzvonalba küldeni, akik a legkevésbé veszélyeztetettek.
Egyelőre még siratom az országos bajnokságomat, szó szerint, de valamicske fény már dereng a horizonton. Azért lettem volna ultrafutó, hogy nagy távolságokat tegyek meg gyalog? Vagy azért, hogy az élményeimet aztán megírjam átdolgozva fantasyként? Ugyan. Talán itt az idő, hogy végre valami gyakorlati haszna is legyen az egésznek, a tudatos táplálkozásnak, a szigorú keretek között tartott életmódnak, a rengeteg óra futkosásnak a hegyi ösvényeken, a legkeményebb követelmények elé állítva a szervezetemet.
Koronavírus, kapj el, ha tudsz!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése