2020. március 27., péntek

Kiszel János: All in





A szirénák állandóan lüktető, meghatározhatatlan irányokból hallható vijjogása már nem zavart. Még a járvány kitörése előtt sem izgattam magamat miattuk, csak magamban konstatáltam, hogy éppen mentő, tűzoltó, vagy rendőrautó szirénáját hallom.
Most, hogy mindezek összemosódtak, s már-már fenyegető-tolakodó zajjá egyesültek, amit olykor borzongatóan szakított meg egy-egy magányos lövés, vagy felcsattanó sorozatok hangja, már természetesnek vettem. Mintha mindig így lett volna.
Nyugodt, lassú mozdulatokkal pakoltam a kiskocsira és a kerékpárra a holmit, amit fontosnak tartottam.
Egyetlen órám volt aznap, hogy még a kijárási tilalom előtt eltűnjek. Bárhová, ahol nincsenek emberek. Ahol kisebb a kockázat.
Két nappal korábban vitték el a munkahelyéről a karanténzónába az élettársamat. A gyorsteszt szerint nem voltam fertőzött, de idő kérdése volt csak, mikor talál rám a vírus.
Utoljára a ketreceket raktam a kis utánfutóra. A négy macskát, a nyulakat és a csirkéket még letakartam egy szellős, öreg takaróval. Kevés takarmányom volt, de élelmem se sok. Főleg cukor és só.
A járvány kitörése után gyorsan elszabadultak az árak, s nekem nem sok forrásom volt készleteket felhalmozni. Holmim felét szerszámok és vasáru tette ki. Főleg szegek és csavarok, meg egy kevés elektromos vezeték. No meg persze némi védelmi eszköz. Pár akkumulátor és egy kis aggregátor – ezek ára inkább zuhant, s hitelre is kaphatóak voltak – tették teljessé a felszerelésemet.
Kicsi, eldugott helyen felépíthető kunyhóban gondolkodtam. Minél elszigeteltebb, annál jobb. Ez volt a koncepcióm alapja.
Csak keveseknek beszéltem róla, mit tervezek, s nem bíztam benne, hogy bárki is velem tartana, feladva a biztonságosnak vélt – bár már egyre több zárral, s egyre masszívabb ajtókkal védett – otthonát, hogy egy bizonytalan lehetőségre alapozza az amúgy is pengeélen táncoló jövőjét.
Erre csak az képes, akinek nincs vesztenivalója, s hajlandó mindent egy lapra feltenni.
Egy utolsó, mély sóhajjal kitártam a kaput, s kitoltam a felmálházott kerékpárt a néptelen utcára. Az órámra pillantottam, majd körülnéztem a csendes környéken.
– All in! – mondtam, s megigazítva a kabátom alá rejtett sportpisztolyt, felültem a nyeregbe, s vontatni kezdtem az utánfutót a város peremén túli dombok felé.
A halkan nyöszörgő kerekek zaját elnyelték a mindenfelől visítozó szirénák hangjai.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése