2020. március 20., péntek

Dér Adrienn: A citromfa





A nevem Gustavo Vittorio Emilio Juan Cruz Rosalinda Perez, és megállítottam a Földet. Mindez jócskán fiatalkorom alkonyatának valahol a félútja felé történt, azaz néhány hete. Akkor találtam rá életem hivatására, a végtelentermő citromfára. Egy mező közepén állt, köré építettem fel a farmomat. Azelőtt sosem tanultam növénytermesztést, a gondozásukról is csupán annyit tudtam, hogy itatni és becézgetni kell őket, ezekhez pedig latin machóként mesterien értettem. A növény meg is hálálta a kényeztetésemet. Igaz, nagyobb nem lett a megtalálása óta, de kisebb sem, viszont sorra teremte a szebbnél is jobb és a finomabbnál is ízletesebb, valaha kóstolt legesleglédúsabb gyümölcsöket. Ahogy leszakítottam egyet, máris három újabb nőtt a helyén. Gyorsan meggazdagodtam. És ha már ilyen jól ment az üzlet, úgy gondoltam, mehet ez még jobban is! Csupán még több becézgetés, még több víz kell hozzá, ezeknek pedig bővében voltam. Így hát még szorgosabban locsoltam és becéztem a fát, ám az egyszer csak elkezdte lehullajtani a leveleit, a gyümölcsei leszáradva potyogtak le és gurultak szét, végül a lecsupaszodott ágai is nyekeregve-nyikorogva letörtek. A végtelentermő citromfa tönkrement. Mit volt mit tenni, úgy döntöttem, gyökerestől kitépem, és újat ültetek a helyére. Csakhogy a gyökere erősen tartotta magát. Húztam, cibáltam, cincáltam, tekertem, csavartam. Olykor úgy éreztem, olyan gyorsan csavarom, hogy beleszédültem, máskor meg annyira lassúnak tűnt, hogy másnap lett, mire feladtam. Vagy talán a tegnapba tértem vissza? De mindhiába.
Végül csak kitéptem! Ám nem egymagában jött. A gyökere véges végtelen hosszúnak hatott, a végére pedig egy takaros pagoda tekeredett, amelyből egy dühös kis ember ordítozott kifelé, de számomra kínaiul. És akkor jöttem rá, hogy megállt a Föld. És én téptem ki a forgástengelyét!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése